• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 نوامبر 2024 - 21:04
  • کد خبر : 610
  • چاپ خبر

مکمل های ویتامین D ممکن است فشار خون را در افراد مسن مبتلا به چاقی کاهش دهد

تحقیقات جدید منتشر شده در مجله انجمن غدد درون ریز نشان می دهد که مکمل های ویتامین D ممکن است به کاهش فشار خون در افراد مسن مبتلا به چاقی کمک کند و مصرف بیش از دوز توصیه شده روزانه هیچ مزیت دیگری برای سلامتی ندارد. طبق دفتر مکمل های غذایی NIH، به افراد مسن

Vitamin D supplements may help reduce blood pressure, study finds

تحقیقات جدید منتشر شده در مجله انجمن غدد درون ریز نشان می دهد که مکمل های ویتامین D ممکن است به کاهش فشار خون در افراد مسن مبتلا به چاقی کمک کند و مصرف بیش از دوز توصیه شده روزانه هیچ مزیت دیگری برای سلامتی ندارد.

طبق دفتر مکمل های غذایی NIH، به افراد مسن بین 51 تا 70 سال، 600 واحد بین المللی (IU) یا 15 میکروگرم ویتامین D در روز توصیه می شود. .

این مطالعه به شواهد فزاینده ای در مورد فواید بسیاری از ویتامین D برای سلامتی، به ویژه سلامت گردش خون و متابولیک اضافه می کند.

این مطالعه از مرکز بین‌المللی فوگارتی و دفتر مکمل‌های غذایی مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه سنت جوزف، شورای تحقیقات علمی ملی لبنان، کلینیک مایو و اودنسه حمایت مالی دریافت کرد. بیمارستان دانشگاه.

اثرات دوز کم در مقابل دوز بالا ویتامین D
در این کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده دوسوکور (RCT)، محققان 221 بزرگسال 65 ساله یا بالاتر را که BMI بالای 25 داشتند و دارای اضافه وزن یا چاقی بودند، بررسی کردند.

آنها همچنین سطح سرمی ویتامین D 25 هیدروکسی بین 10 تا 30 نانوگرم در میلی لیتر داشتند که نشان دهنده سطح “ناکافی” ویتامین D (زیر 30 در میلی لیتر) یا کمبود ویتامین D (زیر 20 نانوگرم در میلی لیتر) است.

به همه شرکت کنندگان روزانه 250 میلی گرم سیترات کلسیم داده شد. برای دریافت ویتامین D، آنها به دو گروه تقسیم شدند: «گروه با دوز کم» 600 واحد بین‌المللی در روز همراه با قرص‌های دارونما و «گروه با دوز بالا» 3750 واحد بین‌المللی در روز مصرف کردند. محققان شرکت کنندگان را به مدت یک سال تحت نظر داشتند.

در پایان مطالعه، محققان دریافتند که مکمل ویتامین D به کاهش فشار خون کمک می کند.

اگرچه از نظر آماری تفاوت معنی‌داری بین هر دو گروه وجود نداشت، اما شرکت‌کنندگان به طور متوسط ​​3.5 میلی‌متر جیوه کاهش فشار خون سیستولیک (SBP) و کاهش متوسط ​​2.8 میلی‌متر جیوه در فشار خون دیاستولیک (DBP) را پس از یک سال تجربه کردند. آنهایی که در گروه ویتامین D با دوز بالا بودند کاهش کمی بیشتر از گروه ویتامین D با دوز پایین را تجربه کردند.

محققان همچنین هیچ فایده اضافی در شرکت کنندگانی که دوز بالاتر ویتامین D مصرف کردند مشاهده نکردند.

از بین تمام شرکت کنندگان، محققان مشاهده کردند که افراد چاق و آنهایی که سطح ویتامین D پایینی داشتند بیشترین بهره را از مکمل ویتامین D می بردند.

سطوح پایین ویتامین D با فشار خون بالا مرتبط است
تحقیقات قبلی کمبود ویتامین D را با افزایش خطر افتادن در افراد مسن و همچنین برخی بیماری‌های خودایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس و دیابت نوع 1 مرتبط می‌دانست.

برخی از مطالعات همچنین ارتباط بین کمبود ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، از جمله فشار خون بالا و بیماری های قلبی را یافته اند.

مصرف کم ویتامین D نیز با فشار خون بالا در زندگی مرتبط است.

میشل روتنشتاین، MS، RD، CDCES، CDN، متخصص تغذیه قلب و عروق پیشگیری و کارشناس سلامت قلب در EntirelyNourished.com، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت که نتایج مطالعه با توجه به نقش کلسیم و ویتامین D در خون، تعجب آور نبود. تنظیم فشار

روتنشتاین توضیح داد که چگونه ویتامین D ممکن است بر فشار خون تأثیر بگذارد:

ویتامین D در تنظیم سیستم رنین-آنژیوتانسین که نقش کلیدی در کنترل فشار خون دارد نقش دارد. هنگامی که سطح ویتامین D پایین است، ترشح رنین تمایل به افزایش دارد که می تواند با فعال کردن این سیستم فشار خون را افزایش دهد.

کلسیم نیز تامین شد و به دلیل تأثیر آن بر عملکرد رگ های خونی، از تنظیم فشار خون حمایت می کند. او به مدیکال نیوز تودی گفت: با کمک به رگ‌های خونی آرامش و حفظ لحن مناسب، کلسیم می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

چرا ویتامین D بیشتر همیشه بهتر نیست؟
یکی از یافته های مهم این مطالعه این است که مصرف دوزهای بالاتر از توصیه شده ویتامین D هیچ مزیت اضافی از نظر سلامت قلب و عروق ندارد.

روتنشتاین در توضیح این موضوع گفت:

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که بیشتر همیشه بهتر است، اما وقتی نوبت به مواد مغذی می‌رسد، با در نظر گرفتن عواملی مانند نتایج آزمایشگاهی، رژیم غذایی و سابقه پزشکی، تعادل مناسب برای بدن خود را پیدا کنید. هدف این است که به اندازه کافی برای رفع نیازهای خود به دست آورید – نه خیلی کم، بلکه نه خیلی زیاد.

او همچنین نسبت به مصرف مکمل های ویتامین D برای دوره های طولانی و دوزهای بالاتر از مقدار لازم هشدار داد.

برای ویتامین D که محلول در چربی است، مصرف دوزهای بالا برای دوره های طولانی می تواند منجر به مسمومیت شود. به همین دلیل مهم است که سطح ویتامین D خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مقدار مناسبی برای سلامتی خود دریافت می‌کنید.» او به MNT گفت.

در مورد انتخاب مکمل های ویتامین D مناسب، روتنشتاین تاکید کرد که همه مکمل ها یکسان ساخته نمی شوند.

او گفت: «[M] هر روغنی حاوی روغن‌هایی است که در هنگام نگهداری یا حمل و نقل در معرض حرارت قرار می‌گیرند.»

از آنجایی که ویتامین D محلول در چربی است، مصرف آن همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی می تواند جذب را افزایش داده و از عملکرد موثرتر آن اطمینان حاصل کند.

منبع:medicalnewstoday

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.