• تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 نوامبر 2024 - 20:35
  • کد خبر : 579
  • چاپ خبر

آیا قهوه برای سلامت قلب مفید است؟ 3 مطالعه بینش هایی را ارائه می دهد

میلیون ها نفر از مردم قهوه می نوشند منبع مورد اعتماد. برخی از مردم برای افزایش هوشیاری و کاهش خستگی ترجیح می دهند نوشیدنی کافئین دار محبوب را در صبح مصرف کنند، در حالی که برخی دیگر آن را برای چندین فواید سلامتی دیگر مصرف می کنند. با توجه به اینکه از هر 7 مرگ

A cup of coffee on a flat surface in sunlight

میلیون ها نفر از مردم قهوه می نوشند منبع مورد اعتماد. برخی از مردم برای افزایش هوشیاری و کاهش خستگی ترجیح می دهند نوشیدنی کافئین دار محبوب را در صبح مصرف کنند، در حالی که برخی دیگر آن را برای چندین فواید سلامتی دیگر مصرف می کنند.

با توجه به اینکه از هر 7 مرگ در سراسر جهان 1 مورد ناشی از بیماری عروق کرونر قلب است، فواید بالقوه قهوه برای محافظت از قلب، آن را به موضوعی هیجان انگیز برای تحقیقات تبدیل کرده است.

جدیدترین مطالعه در مورد این موضوع که در 9 اکتبر در Rheumatology منتشر شد، نشان داد که مصرف بیشتر کافئین – موجود در منابعی مانند قهوه، چای و کاکائو – ممکن است به بهبود سلامت عروق خونی کمک کند. چیزی که این مطالعه را به ویژه جالب کرد این بود که در بیماران مبتلا به لوپوس، یک بیماری خود ایمنی که با افزایش خطر سکته مغزی، حمله قلبی، و بیماری قلبی عروقی مرتبط است، انجام شد.

اما همه شواهد تا کنون چه می گویند؟ آیا قهوه می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد یا مصرف بیش از حد آن مضر است؟

این بررسی اجمالی بر اساس گزارش‌های منظم و عمیق امروزی درباره مطالعات مربوط به سلامت قلب، با هدف ارائه تصویری از بخش‌های کلیدی تحقیقات در مورد اثرات کافئین بر قلب و سلامت کلی با نظرات کارشناسان در مورد این یافته‌ها است. .

بر اساس مطالعه‌ای که در سپتامبر در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی انجمن غدد درون ریز منتشر شد، مصرف قهوه و کافئین در حد اعتدال به طور منظم می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری عروق کرونر قلب و سکته کمک کند. مقداری که محققان دریافتند که بیشترین اثرات محافظتی را دارد حدود 200 تا 300 میلی گرم در روز یا تقریباً 2 تا 3 فنجان قهوه بود.

خوراکی های کلیدی:
محققان افرادی را که هیچ کافئین مصرف نمی کردند یا کمتر از 100 میلی گرم در روز مصرف می کردند با افرادی که حدود 200 تا 300 میلی گرم کافئین در روز یا معادل سه نوشیدنی قهوه مصرف می کردند، مقایسه کردند.
گروه دوم که مقدار متوسطی کافئین مصرف می‌کردند، 48.1 درصد یا 40.7 درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی متابولیک داشتند.
در این مطالعه از داده‌های Biobank بریتانیا با حجم نمونه بزرگ بیش از 360000 نفر در سنین 37 تا 73 استفاده شد.
ملانی مورفی ریشتر، MS، RDN، یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه که در این تحقیق شرکت نداشت، توضیح داد که مکانیسمی که از طریق آن کافئین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد، با افزایش حساسیت به انسولین و همچنین افزایش متابولیسم چربی برای حمایت کلی است. سلامت متابولیک قلب
کارشناسانی مانند چنگ هان چن، دکتر، متخصص قلب و عروق مداخله ای دارای گواهی هیئت مدیره که در این مطالعه شرکت نداشت، نسبت به تخمین بیش از حد فواید کافئین هشدار داد و گفت:
قهوه و چای هر دو نوشیدنی‌های پیچیده‌ای هستند که حاوی صدها ترکیب فعال زیستی هستند و احتمالاً اثرات بیولوژیکی آنها فراتر از خود کافئین است. تصور می شود ترکیباتی مانند فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و پلی فنول ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند و ممکن است در متابولیسم گلوکز و لیپید نیز نقش داشته باشند.
ادامه مطلب
نوشیدن قهوه در حد اعتدال با کاهش دیابت و خطر بیماری قلبی مرتبط است

آیا کافئین بیش از حد می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد؟
به طور خلاصه:
مطالعه‌ای که هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده است اما اخیراً در ACC Asia 2024 در هند در ماه اوت ارائه شده است، نشان می‌دهد افرادی که به طور مزمن مقادیر زیادی کافئین حداقل پنج روز در هفته مصرف می‌کنند، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهند. این درست بود حتی اگر شرکت کنندگان در مطالعه از سلامتی خوبی برخوردار بودند.

خوراکی های کلیدی:
برای این مطالعه، محققان مصرف مزمن کافئین را به عنوان نوشیدن هر گونه نوشیدنی کافئین دار – از جمله قهوه، چای، نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا – پنج روز در هفته برای بیش از یک سال تعریف کردند.
این معادل حدود 400 میلی گرم (میلی گرم) کافئین در روز یا تقریباً چهار فنجان قهوه، دو نوشیدنی انرژی زا یا 10 قوطی نوشابه بود.
محققان دریافتند افرادی که حداقل 400 میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کنند، ضربان قلب و فشار خون را در طول زمان افزایش می‌دهند و این در افرادی که روزانه 600 میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کنند، آشکارتر است.
ننسی کاگاتارا، MBBS، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق در بخش پزشکی داخلی در کالج پزشکی و بیمارستان زیدوس در هند، در مورد یافته‌های خود گفت: «به دلیل تأثیر آن بر سیستم عصبی خودمختار، مصرف منظم کافئین می‌تواند باعث شود در غیر این صورت افراد سالم در معرض خطر فشار خون بالا و سایر حوادث قلبی عروقی. افزایش آگاهی از این خطرات برای بهبود سلامت قلب برای همه حیاتی است.

 

منبع:medicalnewstoday

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.