• تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
  • کد خبر : 767
  • چاپ خبر

بررسی داخلی، طراحی و ویژگی های رنو Scenic E-Tech 2025

رنو Scenic E-Tech نسخه الکتریکی مدل محبوب فرانسوی در گذشته است. این یک خودروی خانواده پسند است که اغلب به عنوان یک کراس اوور SUV چند منظوره طبقه بندی می شود. و در نسخه جدید خود جایگاه نسبتاً بلند خود و همچنین فضای داخلی جادار و کاربردی را حفظ کرده است. این خودرو همچنین یکی

رنو Scenic E-Tech نسخه الکتریکی مدل محبوب فرانسوی در گذشته است. این یک خودروی خانواده پسند است که اغلب به عنوان یک کراس اوور SUV چند منظوره طبقه بندی می شود. و در نسخه جدید خود جایگاه نسبتاً بلند خود و همچنین فضای داخلی جادار و کاربردی را حفظ کرده است.

این خودرو همچنین یکی از بهترین قیمت‌ها در کلاس خود است که از 41000 یورو شروع می‌شود.

Scenic E-Tech جدید تنها در دو گزینه پیشرانه موجود است – Comfort، گزینه استاندارد برد با باتری 60 کیلووات ساعتی و Long Range که با باتری 87 کیلووات ساعت کار می کند. اولین پیکربندی در تریم های Evolution و Techno ارائه می شود، در حالی که نوع 87 کیلووات ساعتی در تریم های Techno، Esprit Alpine و Iconic موجود است.

برای کیست؟
مانند Scenics در گذشته، جدیدترین Scenic تمام الکتریکی یک وسیله نقلیه خانوادگی با فاصله بین دو محور طولانی است که فضای زیادی در کابین و صندوق عقب با اندازه مناسب ارائه می دهد. رانندگان جوانی که به دنبال یک خودروی برقی نسبتاً مقرون به صرفه و کاربردی هستند، باید این خودرو را نیز در نظر بگیرند، به‌ویژه آنهایی که با فناوری آشنا هستند.

رنو با جدیدترین مدل های خود به شدت بر ویژگی های فنی و همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی پاسخگو و کاربردی تأکید کرده است. ما مطمئناً از این رویکرد قدردانی کردیم.

در نهایت، جایگاه بالا باعث می‌شود Scenic بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد – در واقع تعادل خوبی بین یک خودروی شهر پسند و خودرویی که برای سفرهای طولانی‌مدت برون شهری راحت است برقرار می‌کند.

رنو Scenic E-Tech در یک نگاه:
ابعاد: 4,470 mm x 1,864 mm x 1,571 mm, فاصله بین دو محور 2,785 mm.
پیشرانه های موجود: 60 کیلووات ساعت – FWD 125 کیلووات (170 اسب بخار)، 280 نیوتن متر؛ 87 کیلووات ساعت – FWD 160 کیلووات (220 اسب بخار)، 300 نیوتن متر
شارژ: 130 کیلووات CCS (60 کیلووات ساعت); 150 کیلووات CCS (87 کیلووات ساعت)، 15-80٪ در 32-37 دقیقه.
برد: 430 کیلومتر (60 کیلووات ساعت); 625 کیلومتر (87 کیلووات ساعت)، WLTP
وزن: تا 1952 کیلوگرم
صندوق عقب: اتحادیه اروپا: 545 لیتر، بدون تنه

شاید یکی از بهترین نکات در مورد Renault Scenic E-Tech پیشنهاد ارزش برای پول آن باشد. نوع پایه آن دارای یک باتری 60 کیلووات ساعتی است که قبلاً مگان E-Tech را بسیار گران‌قیمت به نظر می‌رساند، با ظرفیت آن با قیمت پایین‌تر مطابقت دارد و همان کابین پر ویژگی را ارائه می‌دهد.

ما همچنین تحت تأثیر استفاده از فضای Scenic هستیم – انتظار فضای کابین و اتاق صندوق عقب در این اندازه را ندارید. تقریباً با Skoda Enyaq مطابقت دارد که به طور قابل توجهی طولانی تر است.

اگرچه شارژ DC چندان چشمگیر نیست، اما هر دو نوع (60 کیلووات ساعت و 87 کیلووات ساعت) Scenic از شارژ 22 کیلوواتی AC پشتیبانی می کنند که یک امتیاز خوب است.

ویژگی های کوچک و جذاب دیگری در داخل ماشین وجود دارد که ما دوست داشتیم. به عنوان مثال، آینه دید عقب مرکزی می تواند مستقیماً از دوربین عقب پخش شود، که بسیار مفید است زیرا شیشه عقب برای شروع بسیار کوچک است. دوربین مطمئناً به دید کمک می کند.

یکی دیگر از چیزهای جالب جای لیوان در پشت است. آنها را می توان چرخاند و به پایه های گوشی هوشمند/تبلت تبدیل کرد.

و در آخر، ما به دکمه های فیزیکی و دسترسی آسان به برخی از ویژگی های کابین در صفحه نمایش پرتره علاقه داریم. رنو به جای دکمه های مجازی یا خازنی به سراغ دکمه های فیزیکی رفت.

چی خوب نیست؟
پیکربندی ورودی 60 کیلووات ساعت دارای برد نسبتاً محدودی است. اکثر رقبا، که مسلماً گران‌تر هستند، سلول‌های 70+ کیلووات ساعتی را ارائه می‌دهند. موتور الکتریکی 170 اسب بخاری نیز چندان قدرتمند نیست.

Renault Scenic E-Tech Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech

شارژ سریع DC به سرعت سایر مدل ها نیست، بنابراین برای مثال ممکن است مجبور باشید چند دقیقه دیگر صبر کنید تا به 80 درصد برسید.

قبلاً اشاره کردیم که شیشه عقب دید محدودی دارد، که رنو این مشکل را با یک آینه دید عقب اختراع مجدد برطرف کرد. با این حال، شاید ساقه ها آزاردهنده ترین چیز در هنگام رانندگی باشند.

چشمک زن کمی بالاتر پشت فرمان قرار می گیرد تا جا برای دو ساقه دیگر باز شود که یکی از آنها صدا و آهنگ را کنترل می کند. به طور خلاصه، فرمان کمی شلوغ است.

کدام نسخه را بگیریم؟
اگر به دنبال یک خودروی برقی جادار و در عین حال مقرون به صرفه هستید و اغلب سفرهای طولانی را انجام نمی دهید، احتمالاً پیکربندی استاندارد 60 کیلووات ساعت برای شما کافی خواهد بود. با این وجود، ما قویاً پیشنهاد می‌کنیم که تریم Techno را خریداری کنید، زیرا فقط 2500 یورو برای شما هزینه دارد، اما ویژگی‌های ایمنی و کمک رانندگی بسیار مورد نیاز از جمله کروز کنترل تطبیقی، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ‌تر و شارژر تلفن بی‌سیم را اضافه می‌کند.

با این حال، معقول ترین کاری که در دراز مدت می توان انجام داد، دریافت گزینه 87 کیلووات ساعتی است، زیرا تقریباً 200 کیلومتر برد در چرخه WLTP، موتور الکتریکی قوی تر (220 اسب بخار) و به طور پیش فرض با پکیج تکنو همراه است. این گزینه 48900 یورو، یعنی حدود 7500 یورو بیشتر به شما باز می گرداند، اما ارزش آن را دارد و به احتمال زیاد هنگام فروش مجدد خودرو، بخش زیادی از آن را جبران خواهید کرد.

منبع:arenaev

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.